9.10.17

UMAG GRANDFONDO - biciklistička utrka 89 km

Iz godine u godinu moji dečki iz BK Roda kao i ja sa njima iščekujemo biciklističku utrku «Umag Grandfondo» te nam ova utrka dođe kao vrhunac sezone. Kao i proteklih godina i ove godine uputila se prava ekspedicija u Umag i to ukupno 9 vozača i još nekoliko osoba u pratnji. Sama utrka je podijeljena na «malu» u dužini od 89 km i «veliku» u dužini od 136 km te je većina  mojih dečki nastupili na maloj utrci dok su samo najspremniji i najbolji od nas nastupili u velikoj. Petak kada smo kretali na put nije izgledao baš obećavajuće, jer se u Sisku izmjenjivao pljusak sa laganom kišom tako da smo strepili od vremena koje će nas čekati u Umagu. Svakim kilometrom kojim smo se približavali Umagu vrijeme je postajalo sve bolje tako da nas je Umag dočekao okupan suncem.
Nakon dolaska u Umag smjestili smo se u apartmane u kojima i inače spavamo kada tamo odlazimo, a večerali smo  u Pizzeria «Rustica» (preporuka je pizza Rusty – pljeskavica omotana tijestom sa šunkom i sirom). Pregledavanje opreme, pripremanje bicikla za utrku i iščekujući početak utrke tonemo u san svaki sa svojim mislima i očekivanjima u utrci.
Ja kod biciklističkih utrka nemam neki poseban motiv u pogledu plasmana, jer svjestan sam svojih mogućnosti i ograničenja i snage u nogama te su mi jedini motivi izbjeći pad na utrci i pokušati voziti što bolje svoje vrijeme.
Subotnje jutro osvanulo je okupano suncem, a prognoza je najavljivala oko 20 stupnjeva, dakle idealno vrijeme za biciklističku vožnju. Iako bi netko rekao da nije problem voziti 90 km konfiguracija staze je takva da se u konačnici prelazi oko 1200 m nadmorske visine i staza je tehnički dosta zahtjevna (prije dvije godine je kiša padala i na ovoj utrci sam pao, ali bez većih posljedica za sebe i bicikl). Na startu se okupilo oko 655 biciklista od kojih je 400 sudjelovalo na maloj utrci, a ostatak na velikoj.
Krenulo se dosta jako tako da je i u «zatvorenoj vožnji» bilo nekoliko padova, a sama vožnja je bila dosta stresna, jer na samom startu postoji nekoliko «hupsera» tako da je brzina kretanja bila od 30 km/h do 60 km/h, a što u konačnici znači i često dizanje pulsa. S obzirom da ja imam strah od nizbrdice odmah na početku je glavna grupa otišla, a ja sam ostao sa jednom grupom s kojom sa vozio prvih 30-40 km, tj. do trenutka prvog većeg spuštanja kada mi se grupa odvojila i ja sam ostao sam.
Narednih 20-30 km vozio sam sam pokušavajući sustići neke bicikliste te kada sam konačno priključio grupu oni su se ponovno na nizbrdici odvojili tako da sam ponovno ostao sam. Međutim, meni to nije neki problem, jer ionako u triatlonu vrijedi «no draft» pravilo te sam vožnju doživljavao kao trening.
Nekih 15 km prije cilja par stotina metara iza sebe ugledao sam jednu grupicu kako me sustiže i polako sam spustio brzinu da me stignu i da se «povezem» s njima. Ono što ne mogu shvatiti i ono što mi najviše diže živac su vozači koji voze u grupi, a ne žele dati smjenu tako da smo se na vrhu izmjenjivali ja i još jedan slovenac skoro 1 km prije kraja. Tu sam odlučio da ću se pokušati odvojiti od grupe te sam slovenca pitao da li idemo, ali on mi je odgovorio «sretno», a što je značilo «prijatelju stisni gas». Iako iskreno mi je bilo dosta teško zadnjih kilometar sam odšprintao i odvojio se od grupe tako da sam u cilj ušao sam.
Utrku od 89 km odvezao sam za 2:59:19h, tj. prosječna brzina mi je bila 29,7 km/h, a prosječni puls 159. U odnosu na 2015. godinu kada sam vozio istu utrku u vremenu od 3:33:07h vidi se znatan napredak, ali i motiv da slijedeću godinu odvezem kao "pravi dečki".
Prosječna snaga kojom sam vozio je 226 W, a NP 272 W.
Nakon utrke, a kako to već tradicionalno biva odlučio sam se okupati u moru tako da sam obavio jedno kraće plivanje od 1200 m te je time moj dan bio u potpunosti ispunjen.
U stvari, nije bio još.
Nakon utrke svi zajedno ponovno smo otišli na ručak u gore navedenu pizzeriu te je tek nakon toga moj dan bio ispunjen.
Laganih 3,5 sata trebalo nam je od Umaga do Siska te sam u kuću ušao u 21 h – taman da poljubim Barbaru i Klaru i ostavim biciklističku opremu i u auto ostavim trkačku opremu, jer me je čekala nedjelja i …… stay tuned.

GARMIN PROFIL VOŽNJE