Iz godine u godinu
moji dečki iz BK Roda kao i ja sa njima iščekujemo biciklističku utrku «Umag
Grandfondo» te nam ova utrka dođe kao vrhunac sezone. Kao i proteklih godina i
ove godine uputila se prava ekspedicija u Umag i to ukupno 9 vozača i još
nekoliko osoba u pratnji. Sama utrka je podijeljena na «malu» u dužini od 89 km
i «veliku» u dužini od 136 km te je većina
mojih dečki nastupili na maloj utrci dok su samo najspremniji i najbolji
od nas nastupili u velikoj. Petak kada smo kretali na put nije izgledao baš
obećavajuće, jer se u Sisku izmjenjivao pljusak sa laganom kišom tako da smo
strepili od vremena koje će nas čekati u Umagu. Svakim kilometrom kojim smo se
približavali Umagu vrijeme je postajalo sve bolje tako da nas je Umag dočekao
okupan suncem.
Nakon dolaska u
Umag smjestili smo se u apartmane u kojima i inače spavamo kada tamo odlazimo,
a večerali smo u Pizzeria «Rustica»
(preporuka je pizza Rusty – pljeskavica omotana tijestom sa šunkom i sirom).
Pregledavanje opreme, pripremanje bicikla za utrku i iščekujući početak utrke
tonemo u san svaki sa svojim mislima i očekivanjima u utrci.
Ja kod
biciklističkih utrka nemam neki poseban motiv u pogledu plasmana, jer svjestan
sam svojih mogućnosti i ograničenja i snage u nogama te su mi jedini motivi
izbjeći pad na utrci i pokušati voziti što bolje svoje vrijeme.
Subotnje jutro
osvanulo je okupano suncem, a prognoza je najavljivala oko 20 stupnjeva, dakle
idealno vrijeme za biciklističku vožnju. Iako bi netko rekao da nije problem
voziti 90 km konfiguracija staze je takva da se u konačnici prelazi oko 1200 m
nadmorske visine i staza je tehnički dosta zahtjevna (prije dvije godine je
kiša padala i na ovoj utrci sam pao, ali bez većih posljedica za sebe i
bicikl). Na startu se okupilo oko 655 biciklista od kojih je 400 sudjelovalo na
maloj utrci, a ostatak na velikoj.
Krenulo se dosta
jako tako da je i u «zatvorenoj vožnji» bilo nekoliko padova, a sama vožnja je
bila dosta stresna, jer na samom startu postoji nekoliko «hupsera» tako da je
brzina kretanja bila od 30 km/h do 60 km/h, a što u konačnici znači i često
dizanje pulsa. S obzirom da ja imam strah od nizbrdice odmah na početku je
glavna grupa otišla, a ja sam ostao sa jednom grupom s kojom sa vozio prvih
30-40 km, tj. do trenutka prvog većeg spuštanja kada mi se grupa odvojila i ja
sam ostao sam.
Narednih 20-30 km vozio
sam sam pokušavajući sustići neke bicikliste te kada sam konačno priključio
grupu oni su se ponovno na nizbrdici odvojili tako da sam ponovno ostao sam.
Međutim, meni to nije neki problem, jer ionako u triatlonu vrijedi «no draft»
pravilo te sam vožnju doživljavao kao trening.
Nekih 15 km prije
cilja par stotina metara iza sebe ugledao sam jednu grupicu kako me sustiže i
polako sam spustio brzinu da me stignu i da se «povezem» s njima. Ono što ne
mogu shvatiti i ono što mi najviše diže živac su vozači koji voze u grupi, a ne
žele dati smjenu tako da smo se na vrhu izmjenjivali ja i još jedan slovenac
skoro 1 km prije kraja. Tu sam odlučio da ću se pokušati odvojiti od grupe te
sam slovenca pitao da li idemo, ali on mi je odgovorio «sretno», a što je
značilo «prijatelju stisni gas». Iako iskreno mi je bilo dosta teško zadnjih
kilometar sam odšprintao i odvojio se od grupe tako da sam u cilj ušao sam.
Utrku od 89 km
odvezao sam za 2:59:19h, tj. prosječna brzina mi je bila 29,7 km/h, a prosječni
puls 159. U odnosu na 2015. godinu kada sam vozio istu utrku u vremenu od 3:33:07h vidi se znatan napredak, ali i motiv da slijedeću godinu odvezem kao "pravi dečki".
Prosječna snaga
kojom sam vozio je 226 W, a NP 272 W.
Nakon utrke, a kako
to već tradicionalno biva odlučio sam se okupati u moru tako da sam obavio
jedno kraće plivanje od 1200 m te je time moj dan bio u potpunosti ispunjen.
U stvari, nije bio
još.
Nakon utrke svi
zajedno ponovno smo otišli na ručak u gore navedenu pizzeriu te je tek nakon
toga moj dan bio ispunjen.
Laganih 3,5 sata trebalo nam je od Umaga do Siska te sam u kuću ušao u 21 h – taman da poljubim Barbaru i Klaru i ostavim biciklističku opremu i u auto ostavim trkačku opremu, jer me je čekala nedjelja i …… stay tuned.
GARMIN PROFIL VOŽNJE