31.7.19



IRONMAN - Doslovni prijevod bi bio «željezni muškarac», ali danas ovo «man» označava i ženu. Ponekad mnogo više nego muškarca. U sportskom prijevodu to je svatko tko ničim izazvan otpliva 3,8 km zatim odveze 180 km biciklom i za kraj otrči jedan maraton. U mojem bi prijevodu to bilo: «Ljubavi vjeruj mi, ovo je zadnji i nikad više. Evo, Majke mi obećavam ti.» ( i tako nekoliko puta…).
 Za mene ove tri discipline znače način života. Život koji živim zadnjih 6 godina iako sam se puno prije toga bavio daljinskim plivanjem (ukupno 25 godina).
Kada se opisuje ova disciplina obično su ljudi začuđeni i neshvatljivo im je da netko to može odjednom proći, ali ja smatram da je to u svima nama. Samo je stvar koliko to jako želimo i koliko smo spremni se žrtvovati na tome putu.
Iako sam do sada završio jedan extreme ironman, 2 «obična» te sam u završnim pripremama za svoj četvrti te sam prijavio za slijedeću godinu još jedan za mene samo natjecanje i nije toliko bitno koliko uživam u treniranju do natjecanja. Upravo taj put čini samu utrku lijepom i zanimljivom.
ODRICANJE
Da bi se redovno moglo baviti pripremama za ovaj sport, ali i za svaki drugi potrebno je odricanja. Odricanje od svega nebitnoga u životu pa smo mi triatlonci – pogotovi oni koji se pripremaju za ironman ponekad i «sami sebi dovoljni». Ja nemam trening partnera. Ja nemam nikoga tko bi trenirao samnom pa preko 95 % treninga odrađujem sam. Ja sam vuk samotnjak. I tako mi je super. Tako sam se naučio i ponekad kada odem sa nekime na trening to se pretvori u nešto drugo. Ja znam svoje tijelo pomaknuti iz «comfort zone» i ne treba mi nitko drugi (iako iskreno bi ponekad volio imati nekoga uza sebe). U mojem slučaju ne bih ja ništa od ovoga mogao da mi nije Kraljice. Ona drži sve konce u svojim rukama i sve je u obitelji posloženo zahvaljujući njoj. Nebrojeno puta Ona sve posloži da se ja mogu samo posvetiti treningu. 
POSVEĆENOST
Treniram svaki dan. Svaki dan. I kada je dan odmora to je trening. I kada sam bolestan ipak nešto odradim. Postoji u godini nekoliko dana kada ne treniram, a to je obično poslije svake teže utrke kada uzmem par dana za odmor i sređivanje utisaka i «krpanje» tijela. Tijelo me za sada služi iako sam ovo ljeto iskoristio da konačno zaliječim povredu koju vučem skoro godinu dana – zadebljenje mišićno –tetivnog fleksora koljena lijevo i rektusa femorisa. 
MOTIVIRANOST
Puno puta svjedočio sam kada si «sportaš» postavi cilj pa kada taj cilj ostvari onda «izgori». Nema više motiva koji bi ga gurao naprijed. To je za mene najveća greška koja se može napraviti u sportu. Ja sam si tijekom cijele svoje sportske karijere postavljao realno ostvarive ciljeve koji su se s godinama bavljenja sportom povećavali. Prvi sam si zadao da isplivam 5 km, pa kada sam isplivao 5 km tada sam si zadao vrijeme plivanja, pa onda 10 km pa tako dalje sve do danas. Realno postavljanje ciljeva je najveći motiv koji si možemo postaviti da nam treninzi budu užitak.
TRENING
Uuuuu, što ja volim treninge. Dok se mučim i patim i dok mi znoj curi iz svake pore tijela uživam. Uživam u pomicanju vlastitih granica. Uživam u tome procesu kada tijelo postaje sve bolje, učinkovitije. Trening je varljiva stvar. Ponekad je vrlo malo vremena potrebno doći do određene razine utreniranosti, a kada se ona ostvari tada je pomicanje sporo i mukotrpno. Ali to je ono što volim.
UTRKE
Nekako su se moje ironman utrke posložile same po sebi. Sada kada ih analiziram one nisu na nekim atraktivnim lokacijama u svijetu, ali svaka utrka ima priču. Prvi ironman bio je Austria extreme ironman. Nakon toga uslijedila je Venezia pa Klagenfurt. Ove godine idemo u Podersdorf, a slijedeće Roth. Svaka od ovih utrka (osim Venezie) ima svoju povijest. Mislim da u ovu «kolekciju utrka» jedino bi mogla doći Kona sa svojom pričom, ali iskreno meni je to nebitno. Iako bi se kao sportaš volio okušati među najboljima od najboljih financijski razlozi i kako bi to moj frend Vedran rekao «ekonomska odgovornost prema obitelji» je kočnica zbog koje sigurno neću nikada tamo otići. I nije mi žao. 
Splash bar - Pješčana uvala

Nema komentara:

Objavi komentar